فروشگاه تخصصی چاپ و تبلیغات
Avatar   خوش آمدید کاربرمهمان
ورود | ثبت نام
امروز : پنجشنبه 22 آذر 1397
 
وب سایت تخصصی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات
گیفتو
آلتون پرتو
راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی بر اساس ارسال پیام های کوتاه روی گوشی های موبایل مشتریان است. باید بدانیم طبق پیش بینی ها تا سال 2020، 90 درصد مردم جهان گوشی ...


» 11 نکته طلایی برای ایمیل مارکتینگ موفق

» مدل‌ AIDAS در تبلیغات چیست؟

» جدید ترین و زیبا ترین فونت های فارسی

ساخت تیزر تبلیغاتی
چاپ نقش الماس
دنیای چاپ
نوین تاک
مقالات تخصصی تبلیغات و چاپ
  مقالات آموزشی
ارتباط نام شرکت با بهینه سازی موتورجستجو
علت وجود دانه های سفید رنگ در چاپ بنر چیست ؟
در طراحی وب سایت این کارها را نکنید
نانو تکنولوژی و بسته بندی
مهمترین عامل در طراحی بنرهای متحرک چیست؟
11 نکته طلایی برای ایمیل مارکتینگ موفق
مدیریت تصاویر پیش از ارسال به چاپخانه
affiliate fraud یعنی چه؟
رایج‌ترین اشتباهات بازاریابی ویدئویی را بشناسید
حیطه‌های مختلف در طراحی گرافیک
زینک چیست؟
ساختمان فیلم در لیتوگرافی
پس از چاپ
چرایی به وجود آمدن هنر گرافیک
صفر تا صد طراحی کارت ویزیت
رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید
تاثیر تیتر جذاب تجاری در جلب مشتری
اقتصادی ترین پرینتر فلت بد وارد بازار شد
قلم‌ ميرعماد‌ در ‌ دست ‌تايپيست‌ها
نکات طلایی در طراحی فرمولاسیون مرکب
رویکردی جدید به چاپ دیجیتال در صنعت بسته بندی
کاغذ امنیتی چیست؟
بررسی عوامل موثر بر نگرش مشتریان به بسته‌بندی سبز و قصد خرید آنها
Canon EOS 1000D معرفی دوربین
حضور پررنگ خانوم ها در تبلیغات تلویزیونی
آرم چیست؟
بی توجهی مصرف کنندگان ایرانی به لیبل کالا
آشنایی با انواع هد در دستگاه های چاپ بنروفلکس
دستگاه چاپگر بر روی شیشه و کاشی
پلاستیک کشش پذیر جدید برای افزایش عمر بسته ها در قفسه
 صفحه نخست / تاریخچه بسته بندی شیشه ای



 
  تاریخچه بسته بندی شیشه ای

تاریخچه بسته بندی شیشه ای



پیش از اواخر قرن نوزدهم، نه تنها ابجو بلکه آب معدنی، سس، ترشی، مربا، و محصولات دیگر که پیش از این بصورت آزاد فروخته می شدند برای فروش در ضرفهای شیشه ای بسته بندی می شدند. بطری هنوز با روشی به نسبت عقب مانده تولید می شد. بطریهایی که به روش باد کردن در قالب، در این دوره تولید می شدند از آن چنان اشکال عجیب و غریبی برخوردار بودند که تا پیش از جنگ جهانی اول، هر شیشه ای که می شناختند و یک روزنه داشت، بطری می گفتند. اما در طول قرون گذشته، تولید بطری بتدریج رو به اصلاح گذاشت. با ساخت و تولید انبوه بطری و تنوع در ابعاد و حجم آن بشر کنونی توانسته است در بسته بندیها ظروف شیشه ای را یک امر مهم به حساب آورد و تا حدودی نقش آن را آشکار سازد. امروزه بیش از صدها نوع از اجناس و مواد در بسته های شیشه ای بسته بندی می شوند و با کیفیت برتر به بازار فروش عرضه می شوند. البته باید متذکر شد که علم شیشه و شیه گری در ایران نیز از زمانهای قبل بوده و هم اکنون نیز رو به رشد است.
استفاده از شیشه برای امور بسته بندی بعد از جنگ جهانی دوم همواره سیر صعودی داشته است. چرا که شیوه های تولید سریع و پیوسته و اتوماسیون تولید بطریها و پرکردن آنها به تولیدکنندگان این امکان را داده که از پس تقاضاها بر آیند و قیمت آنها را پایین نگه دارند.
درنتیجه پژوهشگران راههایی برای اصلاح هر چه بیشتر مقاومت مکانیکی و شیمیایی ظروف شیشه ای پیدا کردند و می کنند.

گردآوری: مهندس جمشید فلاحی

 

 بطور کلی باید گفت شیشه ماده ایده آلی برای ظروف بسته بندی یا ترکیبی از کارایی، بهداشتی، و زیبایی آن است. به عنوان یک مثال زنده می توان اذعان داشت که در بسیاری از کشورهای پیشرفته عمده ترین تولید کنندگان مواد غذایی (بخصوص غذای کودکان) استفاده از ظروف شیشه ای را در روش کار خود قرار داده اند. با تمام اینها هرچند که شیشه ماده مناسبی برای بسته بندی بعضی مواد است برای برخی کالاهای خاص بهترین ماده بسته بندی است.



بازدیدها : 3008



نظرات کاربران

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است


ارسال نظر در مورد این مطلب:

نام شما : *
آدرس ایمیل : *
شماره تماس :
متن نظر : *
تشخیص امنیتی :
 


شبرنگ شب نما
اپسون

دنیای چاپ بنر
طراحی وب سایت : دیاسافت
قدرت گرفته از DiasoftCMS 3.1 2015