فروشگاه تخصصی چاپ و تبلیغات
Avatar   خوش آمدید کاربرمهمان
ورود | ثبت نام
امروز : پنجشنبه 25 مرداد 1397
 
وب سایت تخصصی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات
گیفتو
آلتون پرتو
راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی بر اساس ارسال پیام های کوتاه روی گوشی های موبایل مشتریان است. باید بدانیم طبق پیش بینی ها تا سال 2020، 90 درصد مردم جهان گوشی ...


» 11 نکته طلایی برای ایمیل مارکتینگ موفق

» مدل‌ AIDAS در تبلیغات چیست؟

» جدید ترین و زیبا ترین فونت های فارسی

ساخت تیزر تبلیغاتی
دنیای چاپ
چاپ نقش الماس
مقالات تخصصی تبلیغات و چاپ
نوین تاک
  مقالات آموزشی
شادمهر" 75 درصد نیاز صنعت بسته بندی کشور را تولید و تامین می کند
viseur یا منظره یاب
گرافیک چیست؟
کالای صادراتی که بسته بندی مناسبی ندارد
دستگاه چاپ روی موکت
تاریخچه بسته بندی
ویدیویی جالب از تبلیغات خلاقانه نیسان برای جام جهانی
عواملی که موجب هد گرفتگی دستگاه چاپ فلکس و بنر می شود
با چند بسته‌بندی مینیمال آشنا شوید
تاثیر تبلیغات متنی در افزایش درآمد وب سایت
در طراحی وب سایت این کارها را نکنید
روش های پوشش دهی(Coating)
انواع كاغذ و مقوا
اطلاعاتی درباره کف سازی یک چاپخانه
رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منصوب شد
تجارت هنر در مسير معكوس
رایگان به میلان سفر کنید! فراخوان طراحی لوگو برای روز جهانی محیط زیست
مختصری درباره دستگاه های برش لیزری
چند نمونه از کارت ویزیت های خلاقانه
گردش کار دیجیتال
آشنایی با ماشین آلات کاغذ
باز هم بسته بندی های غذایی هوشمند
دستگاه چاپگر بر روی شیشه و کاشی
ایده های جالب برای کارت ویزیت عکاسان
سیستم‌های تصویربرداری دیجیتال از اسناد در شرکت چاپ و نشر بانک ملی نصب شد
انتخاب رنگ مناسب و هویت حرفه ای روانشناسی رنگ ها
اطلاعاتی درباره رشته چاپ در دانشگاه
طراحی آرم چطور و چگونه+تکنیک های اجرای آرم
Arts Marketing چیست؟
چند نکته کلیدی برای یک تبلیغات موفق
 صفحه نخست / استفاده از مواد اولیه بی کیفیت به چه قیمت؟



 
استفاده از مواد اولیه بی کیفیت به چه قیمت؟

استفاده از مواد اولیه بی کیفیت به چه قیمت؟



یادداشت روز

مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر کیفیت تولید یک اثر چاپی و یک جعبه یا کارتن،مرغوب بودن مواد اولیه بکار رفته در ساخت آن است در گذشته با توجه به ثابت بودن قیمت ارز تنوع مواد اولیه اعم از کاغذ و مقوا و مرکب و ... در بازار بیشتر بود و شاهد زینک و کاغذ و مقوای اروپایی نیز در بازار بودیم و تولید کنندگان شرایط انتخاب بیشتری داشتند،اما بعد از افزایش نرخ ارز و نواسانات آن افزایش قیمت مواد اولیه و خرید مواد اولیه با برندهای معتبر و با کیفیت برای تولید مرقون به صرفه نبوده و مواد اولیه مرغوب جای خود را به انواع مواد اولیه(مرکب و زینک و کاغذ و...)  چینی دادند و گاها چاپخانه پس از استفاده متوجه می شود که مواد خریداری شده مانند مرکب و الکل یا داروی آب کیفیت مطلوب را ندارد و بعضی وقت ها بعد از مصرف آنها کار چاپی خراب یا بی کیفیت می شود.سوالی که در اینجا مطرح می شود اینست که واقعا چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان احتمالی خواهد بود و مدیر چاپخانه چند درصد باید خود را در این خصوص مقصر بداند؟

فقط کافی است یک سری به مراکز فروش این گونه ملزومات در مرکز شهر بزنیم،خواهیم داد که انواع مواد اولیه وارداتی در بازار موجود است و هر فروشنده با آب و تاب فراوان کالای خود را بهتر از دیگری دانسته و آنرا از هر عیبی مبرا می داند.

واقعا چگونه می توان یک مرکب یا الکل یا کاغذ و مقوا و فیلم P.V.Cخوب را در بازار شناسایی و انتخاب کرد و چقدر می توان به ادعاهای فروشندگان اعتماد کرد؟

چه سازمان یا ارگانی متولی نظارت بر کیفیت واردات یا تولید و توزیع این گونه مواد در صنعت چاپ و بسته بندی است.

تنوع زیادی از محصولات وارداتی نوعا بی کیفیت،بدون هیچ نظارتی در بازار فروخته می شود.در برخی موارد کیفیت پایین این مواد نامرغوب عامل اصلی اتلاف وقت و هزینه و نیز کند شدن چرخه تولید و افزایش خواب ماشین آلات در یک چاپخانه می شود و تکرار این گونه مشکلات در فرآیند تولید و در حین چاپ کارگر را تحت فشار روانی قرار می دهد و جالب آنکه با توجه به پیشرفت های اخیر در این حوزه برای برخی از همکاران این طور تفهیم شده که چاپ یعنی دست و پنجه نرم کردن با این گونه مشکلات؟! شاید با ارایه آموزش های لازم و استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد،تعریف چاپ و معنی مهارت نزد این گونه افراد تغییر کند!

سیل گسترده ورود مواد اولیه و ملزومات چاپی نامرغوب به کشور و یکسان نبودن کیفیت یک محصول داخلی در طی یک دوره مشخص تولید،نبود استاندارد برای تولید این مواد،نبود مرجع خاص جهت نظارت بر کیفیت مواد اولیه،مقید نبودن برخی از تولید کنندگان داخلی به رعایت حداقل استانداردها در تولید این مواد،بسته بندی های نامرغوب،نبود مشخصات فنی،کامل بر روی تولیدات داخلی،نبود شبکه توزیع مناسب،عدم نظارت و حمایت های صنفی و دولتی از تولید کنندگان داخلی،دلال بازی و چند نرخی بودن،از جمله مشکلات موجود برای تامین و تهیه مواد اولیه است.شایان ذکر است که در سال های اخیر تولید کنندگان داخلی پیشرفت های خوبی نیز داشته اند که جای تقدیر است.

چه خوب بود اگر مسئولین با همکاری صاحبان صنایع و پیشکسوتان و فارغ التحصیلان با اندکی برنامه ریزی و مدیریت با صرف هزینه کمتر از پول هایی که سالانه صرف برگزاری جشنواره ها و مسابقات در این صنعت می شود،در راه تحقیق و توسعه و فراهم آوردن شرایط تولید و ساخت مواد اولیه چون زنیک و کاغذ و... هزینه می شد و با تشکیل کار گروه خاصی در جهت تعریف و تدوین استانداردهای چاپ و تولید ملزومات چاپی با کیفیت گام های اولیه را هر چه سریع تر بر می داشتیم.

در سال های نه چندان دور در هر نشست و کنفرانس و محفلی صحبت از پیوستن ایران به بازارهای جهانی به میان می آمد.

با توجه به مسایل سیاسی پیش آمده و لغو تحریم ها و عادی شدن شرایط اقتصادی در آینده تهیه و تولید بسته بندی با کیفیت برای ورود و بقای یک محصول در بازارهای جهانی از اهمیت خاص برخوردار است و برای رسیدن به این مهم،مهیا کردن فاکتورهای لازم برای تولید یک بسته بندی با کیفیت،مرغوبیت مواد اولیه بکار رفته در ساختار بسته بندی حایز اهمیت است.باید در این مقطع از زمان دولت با انجام حمایت های لازم با دادن وام های کم بهره،کاهش تعرفه های گمرکی برای ورود مواد لازم و ماشین آلات جهت تولید مواد مصرفی در داخل و نیز کمک به انتقال تکنولوژی و ساخت این مواد به کشور مانند تکنولوژی ساخت زینک و کاغذ از بخش خصوصی حمایت های ویژه نماید.ما باید از شرایط فعلی و اوضاع نابسامان صنعت چاپ و بسته بندی درس گرفته و به این صنعت نگاه ویژه ای داشته باشیم تا در شرایط بحران احتمالی در آینده پایه های این صنعت استراتژیک در تلاطم امواج مشکلات محکم تر و استوارتر از گذشته مقاومت نماید و دچار رکود و لغزش شود.انشاا...

منبع خبر:ماهنامه صنایع چاپ و بسته بندی

تاریخ درج خبر:1 بهمن 1392



بازدیدها : 2040



نظرات کاربران

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است


ارسال نظر در مورد این مطلب:

نام شما : *
آدرس ایمیل : *
شماره تماس :
متن نظر : *
تشخیص امنیتی :
 


اپسون
شبرنگ شب نما

دنیای چاپ بنر
طراحی وب سایت : دیاسافت
قدرت گرفته از DiasoftCMS 3.1 2015