فروشگاه تخصصی چاپ و تبلیغات
Avatar   خوش آمدید کاربرمهمان
ورود | ثبت نام
امروز : پنجشنبه 25 مرداد 1397
 
وب سایت تخصصی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات
گیفتو
آلتون پرتو
راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی بر اساس ارسال پیام های کوتاه روی گوشی های موبایل مشتریان است. باید بدانیم طبق پیش بینی ها تا سال 2020، 90 درصد مردم جهان گوشی ...


» 11 نکته طلایی برای ایمیل مارکتینگ موفق

» مدل‌ AIDAS در تبلیغات چیست؟

» جدید ترین و زیبا ترین فونت های فارسی

ساخت تیزر تبلیغاتی
نوین تاک
مقالات تخصصی تبلیغات و چاپ
چاپ نقش الماس
دنیای چاپ
  مقالات آموزشی
معرفی دستگاه cnc چوب تخت تک کله 4 در 2
معرفی ماشین چاپ بنر کونیکا Konica 1024
نکاتی حیاتی برای تولید خبرنامه الکترونیکی
اختراع دستگاه چاپ روی دیوار توسط جوان ایرانی
دانستنی هایی درباره چاپ چهار بعدی
پرسبوک چیست؟
مواد اولیه برای تولید کاغذ چیست؟
اقتصادی ترین پرینتر فلت بد وارد بازار شد
آشنایی با تولید کنندگان پلیت ستر
روش‌های استفاده از زبان بدن برای افزایش درآمد – بخش اول
9 ویژگی منفی برای یک وب سایت موفق
تجارت هنر در مسير معكوس
گارانتی مادام‌العمر مزیت فلش‌های تبلیغاتی ماست
عکس های بابک صدیقی در آلمان
زینک چیست؟
همه چیز درباره تصویر سازی ایران و جهان
استاندارد، راه رسیدن به یک مدیریت صحیح و هوشمند
آشنایی با چند ایده ناب بازاریابی – قسمت 1
تکنیک راکو چیست؟
مینیاتور چیست؟
آشنایی با تفاوت های موجود بین برندینگ و بازاریابی
SEO چیست و چه اندازه اهمیت دارد؟
حلال های رنگ
با بدترین پیام های تبلیغاتی آشنا شوید
هشت اشتباه رایج بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی
هنر نگارگری چیست ؟
به تبلیغات اخلاقی وفادار بمانید
آشنایی با اصول بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی – بخش دوم و پایانی
مرکب‌های افست- لیتوگرافیک
تبلیغات خلاقانه و چشم‌نواز فولکس واگن
 صفحه نخست / كاغذ و مقوا



 
كاغذ و مقوا

كاغذ و مقوا



پايه اصلي كار چاپ افست ، كاغذ و مقوا است و تمام ايده هاي و برنامه ها بايد بر روي آن قرار
گيرد و از همين جهت است كه بايد نوع كاغذ و مقوا چنان انتخاب شود كه كار چاپي داراي
كيفيت لازم باشد .
تنوع كارهاي چاپي آنقدر زياد است كه نميتوان در مورد تمام آنها مطلب نوشت ، اما در مورد آنچه
در ايران وجود دارد به اختصار مطالبي را ارائه خواهيم داد .
شايد اين سوال پيش آيد كه چاپ روي كاغذ و مقوا چقدر ميتواند در كيفيت كار چاپي اثر داشته
باشد ؟
همانگونه كه هر نوع محصولي ميتواند درجه بندي داشته باشد ، انواع كارهاي چاپي نيز
درجه بندي داردند . ممكن است هدف از يك كار چاپي استفاده چند ساعته از آن باشد ، بنابراين
كيفيت كاغذ آن خيلي اهميت ندارد به عنوان مثال تراكتهاي تبليغاتي كه در مراكز و معابر خاصي
توزيع ميشود يا روزنامه هاي محلي و ... همگي طول عمر چند ساعته دارند .
اما در مواردي ديگر كيفيت كاغذ و مقوا آنقدر اهميت دارد كه نه تنها تركيبات آن ، بلكه رنگ آن ،
امتداد مواد تشكيل دهنده آن ( راه و بي راه آن ) ، كارخانه سازنده و چندين پارامتر ديگر در آن
نقش دارد و بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرد تا كار چاپي در نهايت دقت و كيفيت توليد شود.
در كشور ما معمولا نوع كاغذ و مقواي مصرفي را مشتري مشخص ميكند ( كه درست نيست ) و
آيا اين انتخاب تا چه اندازه اي درست است يا خير خود بحث طولاني دارد .
در مواردي كه مشتري آگاهي كامل از محصول خود دارد براي انتخاب نوع كاغذ و مقواي آن نيز
ممكن است حساسيت لازم را اعمال كند و يا با مقايسه آن با نوع مشابه خارجي سعي دارد خود
را به آن كيفيت نزديك كند .
طراحان بايد شناخت كامل از انواع مختلف كاغذ و مقواي موجود در ايران داشته باشند تا بتوانند
در انتخاب آن به مشتري كمك و حتي او را راضي به انتخاب هاي بهتري نمايند . اين مهم امكان
ندارد مگر با شناخت كامل انواع كاغذ و مقواي موجود در بازار ايران .
گاها مشتري فقط از نوع كار چاپي اطلاع اندك دارد و در مورد انتخاب نوع كاغذ و مقواي هيچ
شناخت و يا نظري ندارد و تمام تصميم گيري در اين زمينه را به طراح واگذار ميشود .
او ممكن است يك فولدر براي يك كنفرانس با ميهمانان خارجي لازم داشته باشد و يا سربرگ
بسيار شيك يا جعبه محصول صادراتي بسيار بادوام و عالي ميخواهد يا برچسبي مي خواهد كه در
مقابل نور آفتاب مقاوم باشد و يا كارت دعوت و كارت تبريك آنچناني و يا ... كه همه و همه
نشان از اين دارد كه اگر طراح نتواند انتخاب درست انجام دهد u1578 تمام پروژه تحت الشعاع قرار
ميگيرد و ممكن است خصارات بسيار سنگين به مجموعه تحميل كند .
يراي جلوگيري از اين موضوع و همچنين آگاهي لازم از انواع كاغذ و مقواي موجود در ايران و
همچنين نحوه انتخاب و محاسبه وزن و قيمت آن و ... مطالعه اين بخش بسيار اهميت دارد .
همچنين در اين بخش به انواع برش استاندارد و اندازه هاي متداول در ايران و چند مبحث مهم
ديگر در اين رابطه اشاره خواهد شد .
بهتر است طراحان محترم از انواع كاغذ و مقواي مصرفي نمونه هايي را تهيه كنند
و بصورت يك آلبوم آن را داشته باشند تا هم خود در مورد آن اطلاعات و
شناخت داشته باشند و هم به مشتري اطلاعات مفيد ارائه دهند تا در انتخاب نوع
آن دقت مضاعف صورت گيرد .
مطمئن باشيد كه نشان دادن يك آلبوم كاغذ و مقوا به مشتري ، نشانه
اطمينان و قدرت شما در تصميم گيري است و در
قدمهاي بعدي اثرات مثبت آن را خودتان خواهيد ديد .



بازدیدها : 2617



نظرات کاربران

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است


ارسال نظر در مورد این مطلب:

نام شما : *
آدرس ایمیل : *
شماره تماس :
متن نظر : *
تشخیص امنیتی :
 


اپسون
شبرنگ شب نما

دنیای چاپ بنر
طراحی وب سایت : دیاسافت
قدرت گرفته از DiasoftCMS 3.1 2015