فروشگاه تخصصی چاپ و تبلیغات
Avatar   خوش آمدید کاربرمهمان
ورود | ثبت نام
امروز : پنجشنبه 25 مرداد 1397
 
وب سایت تخصصی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات
گیفتو
آلتون پرتو
راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی بر اساس ارسال پیام های کوتاه روی گوشی های موبایل مشتریان است. باید بدانیم طبق پیش بینی ها تا سال 2020، 90 درصد مردم جهان گوشی ...


» 11 نکته طلایی برای ایمیل مارکتینگ موفق

» مدل‌ AIDAS در تبلیغات چیست؟

» جدید ترین و زیبا ترین فونت های فارسی

ساخت تیزر تبلیغاتی
مقالات تخصصی تبلیغات و چاپ
دنیای چاپ
نوین تاک
چاپ نقش الماس
  مقالات آموزشی
برای جلوگیری از مسمومیت سرب کارگران چاپ زیتون بخورند
SEO چیست و چه اندازه اهمیت دارد؟
ASSESSOR کیست؟
روش پیش بینی رفتارهای خرید مصرف کنندگان
تاریخچه بسته بندی شیشه ای
افزایش ماندگاری توت فرنگی با پوشش های نشاسته ای
دوبل شدن چاپ(Doubling of print image)
بازار داغ تبلیغات روی والت نینجا
نگاهی اجمالی به سابقه تاریخی چاپ در دنیا
برای رشد کسب و کار کدام شبکه اجتماعی را انتخاب کنیم؟
B2B یعنی چه؟
چرا مردم فکر می کنند که جنس خوب نیاز به تبلیغات ندارد؟
ماشین ورقی‌ و‌ رول‌
دستگاه چاپ روی موکت
همه چیز درباره چرایی استفاده از CRM
ABC analysis چیست؟
درباره هنر قلم زنی ایران
بیلبورد شما در دستان مردم
قیمت کارت ویزیت ساده
معاون اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی اصفهان: ترکیه می‌تواند مشکلات بسته بندی صنایع دستی ایران را حل می‌کند
دانستنیهایی درباره آب و مرکب در افست
مسائلی مهم در طراحی بسته‌بندی محصولات
اختراع دستگاه چاپ روی دیوار توسط جوان ایرانی
کالیبره بودن مانیتور یعنی چه ؟
لیست قیمت خدمات چاپ و پس از چاپ 4 آبان 94
هنر در تاریخ
محرک‌های تبلیغاتی مخفی و غیرقابل شناسایی
دستگاه فلکسو
تبلیغات عامل موثر در بازاریابی شرکت های خدماتی
فن‌آوری جدید نوردهی یووی برای ظهور کلیشه فتوپلیمر
 صفحه نخست / نکاتی مهم درباره بازاریابی صنعتی



 
نکاتی مهم درباره بازاریابی صنعتی

نکاتی مهم درباره بازاریابی صنعتی


تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه یک شرکت بزرگ صنعتی مثل فولاد، مجموعه مپنا یا . . . و از نمونه‌های خارجی آن شرکت‌های موجود در لیست 500 شرکت برتر دنیا برای بیش از هزاران کارمند خود کامپیوترهای جدید تهیه می‌کنند؟


تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه یک شرکت بزرگ صنعتی مثل فولاد، مجموعه مپنا یا . . . و از نمونه‌های خارجی آن شرکت‌های موجود در لیست 500 شرکت برتر دنیا برای بیش از هزاران کارمند خود کامپیوترهای جدید تهیه می‌کنند؟ مطمئنا آنها نماینده خود را به محل فروش این محصولات برای تهیه این تعداد کامپیوتر به بهترین قیمت اعزام نمی‌کنند!!! در حالیکه چنین معاملاتی برای موفقیت آینده کسب‌وکارها بسیار حیاتی است.

بازاریابی صنعتی که از آن تحت عنوان b2b marketing هم نام‌برده می‌شود، شامل فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می‌شود. تکنیک‌های بازاریابی صنعتی بر اساس تکنیک‌های مشابه بازاریابی مصرفی شکل‌گرفته‌اند، اما به شیوه‌ای منحصربه‌فرد اجرا می‌شوند. در حالیکه یک مصرف‌کننده، محصولات مختلف را نه‌تنها بر اساس قیمت آنها بلکه بر اساس محبوبیت، موقعیت آن در بازار و دیگر محرک‌های احساسی خریداری می‌کند، خریداران صنعتی تنها بر اساس قیمت و سود بالقوه آنها اقدام به خرید محصول می‌کنند.

امروزه پیدا کردن شیوه‌های جدید برای توسعه روابط از طرق مختلف خصوصا شبکه‌های اجتماعی موضوعی داغ در دنیای بازاریابی صنعتی به‌حساب می‌آید. چراکه این زیرساخت‌ها امکان گفتگو و ارتباط دوسویه را نه‌تنها برای خریداران مصرفی بلکه برای خریداران صنعتی هم فراهم آورده‌اند.

چه کسانی از بازاریابی صنعتی استفاده می‌کنند؟

در بطن خودش، بازاریابی صنعتی شامل ایجاد روابط باارزش به‌منظور تضمین مشتریان بلندمدت می‌باشد – – که یک هدف مهم برای هر شرکتی، چه خرده‌فروش بسیار بزرگ و یا یک شرکت خانوادگی کوچک به‌حساب می‌آید.

بازار صنعتی بزرگ‌ترین بازار شناخته‌شده تاکنون ازلحاظ بعد مادی آن در نظر گرفته می‌شود. شرکت‌هایی از قبیل جنرال الکتریک و آی بی ام میلیون‌ها دلار در روز برای خرید تنها محصولاتی صرف می‌کنند که نقش حمایتی از فرایند کسب‌وکار آنها بر عهده دارد.

بازاریابی صنعتی به‌صورت گسترده توسط شرکت‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که تولیدکننده کالاهایی هستند که برای مصرف‌کننده‌های جزء و خانگی هیچ کاربردی ندارد، که ازجمله آن می‌توان به ورق استیل اشاره کرد. بااین‌وجود، این محصولات توسط شرکت‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرند که فروشنده محصولات و خدمات هستند که توسط مصرف‌کننده‌های نهایی خریداری می‌شوند.

به‌عنوان مثال، سازمان مدیریت صنعتی (در حوزه آموزش) سازمانی است که با شعبه‌های متعدد در سراسر کشور ارائه‌دهنده خدمات آموزشی کاربردی و تئوری در حوزه مدیریت و زیرشاخه‌های آن به سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که این سازمان در حوزه آموزش و مشاوره در حوزه مدیریت به‌عنوان رهبر بازار در حوزه بازاریابی صنعتی و مصرفی در سراسر کشور شناخته می‌شود.

بزرگی صنعت بازاریابی صنعتی تا چه اندازه است؟

توجه داشته باشید که همواره توجه کردن به قدرت ماندگاری و رشد بالقوه یک صنعت قبل از فعالیت کردن در آن بسیار ضروری است. به اطلاعات آماری زیر توجه کنید:

– – خریدهای انجام‌شده توسط کسب‌وکارها، مراکز دولتی و موسسات درمجموع بیش از نیمی از فعالیت‌های اقتصادی انجام‌شده در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد.

– – در سال 2003 بازاریابان صنعتی تقریبا چیزی در حدود 85 میلیارد دلار برای تبلیغ کالاها و خدمات خویش صرف کردند.

– – در تحقیقی در سال 2001 به نتیجه رسیده‌اند که ارزش دلاری معاملات انجام‌شده در حوزه صنعتی بسیار بیشتر از کل معاملات انجام‌شده در حوزه مصرفی می‌باشد.

استراتژی‌های بازاریابی صنعتی

موفقیت در حوزه بازاریابی صنعتی از تبلیغ و ترفیع محصول در رادیو یا تلویزیون حاصل نمی‌شود. بلکه موفقیت در این حوزه درنتیجه شناساندن شرکت خودتان در صنعت و نشان دادن محصول به‌عنوان یک جزء ثابت و اصلی به دست می‌آید. روش‌های زیر برخی از استراتژی‌های مورداستفاده برای قرار گرفتن در معرض دید بازار تخصصی می‌باشد:

– – میزبانی وبینار های اطلاعات محور

– – قرار دادن غرفه یا کیوسک تبلیغاتی در نمایشگاه تجاری-صنعتی

– – ارسال خبرنامه به‌منظور مطرح کردن شرکت و سازمان به‌عنوان یک کارشناس در آن حوزه

– – حفظ حضور فعالانه و تعاملی در شبکه‌های اجتماعی

– – شرکت در رویدادهای شبکه‌سازی و ایجاد روابط دوسویه با خریداران

از طریق بازاریابی صنعتی چه نوع از مشتریانی هدف قرار می‌گیرند؟

بازاریابان صنعتی به‌طورکلی بر 4 گروه زیر تمرکز می‌کنند:

– – شرکت‌هایی که محصولات آنها را مورداستفاده قرار می‌دهند، از قبیل شرکت‌های عمرانی که اقدام به خرید صفحات استیل به‌منظور استفاده در ساختمان‌ها می‌کنند.

– – مراکز دولتی، بزرگ‌ترین و تنها هدف و مصرف‌کننده بازاریابی صنعتی.

– – موسسات از قبیل بیمارستان‌ها و مدارس.

– – شرکت‌هایی که پس از خرید این محصولات اقدام به خرید آنها به مصرف‌کننده خرد می‌کنند، از قبیل دلالان و عمده‌فروشان.

یک بازاریاب صنعتی به‌طور مؤثر می‌تواند محصول یا خدمت خود را از طریق جایگاه‌یابی پیشنهاد خود به‌صورت مناسب به دست خریدار مناسب برساند، از طریق شناخت نیازهای مشتری و ارائه پیشنهاد راه‌حل‌های مناسب به‌منظور ترکیب نیازها با راه‌حل‌ها.

شناخت نیازهای مشتری برای یک بازاریاب صنعتی قبل از آغاز هرگونه فعالیت بازاریابی یا تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست. در بازاریابی مصرفی، یک تبلیغ مؤثر می‌تواند درمجموعه گسترده‌ای شبکه‌ها پخش شود و درصدی از مصرف‌کنندگان را به خرید آن وادار کند. اما ازآنجایی‌که بازاریابی صنعتی فرایندی بسیار تخصصی‌تر است، بازاریابان همواره با ریسک بیگانه ساختن مشتریان احتمالی خود روبرو می‌باشند، اگر که قبل از منطبق ساختن خدمات و محصولات خودشان با نیازهای آنها اقدام به شناخت کامل نیازهای آنها نکنند.

 

 

منبع: ibazaryabi



بازدیدها : 2680



نظرات کاربران

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است


ارسال نظر در مورد این مطلب:

نام شما : *
آدرس ایمیل : *
شماره تماس :
متن نظر : *
تشخیص امنیتی :
 


آگهی های مرتبط با این خبر


تابلوهای LED، دیجیتال و روان صاب

تابلوهای LED، دیجیتال و روان صاب


تابلوهای LED، دیجیتال روان صاب صاب ...
چاپ کاغذ های کامپیوتری

چاپ کاغذ های کامپیوتری


شرکت هنر گرافیک قائم گرمسار اولین و بزرگترین تولید کننده ...
کاغذ کامپیوتر ، فرم پیوسته ، کاغذ کاربن لس CFI Paper

کاغذ کامپیوتر ، فرم پیوسته ، کاغذ کاربن لس CFI Paper


کاغذ کامپیوتر فرم پیوسته 132 ، 100 ، 80 ...
دانلود تقویم سال 1395 هجری شمسی

دانلود تقویم سال 1395 هجری شمسی


برای دانلود کامل ترین تقویم سال 1395 بر روی سایت ...
چاپخانه لاله کامپیوتر

چاپخانه لاله کامپیوتر


چاپخانه لاله کامپیوتر مدیر مسوول:جواد میرزا زاده ...
فروش دستگاه کاتر پلاتر ، برش کامپیوتری شبرنگ ، تعمیرات و لوازم جانبی(تیغ ، هولدر ، پد) انواع کاتر پلاتر ها

فروش دستگاه کاتر پلاتر ، برش کامپیوتری شبرنگ ، تعمیرات و لوازم جانبی(تیغ ، هولدر ، پد) انواع کاتر پلاتر ها


شرکت گورتک پارس مرکز فروش عمده انواع کاتر پلاتر ...
کاغذ کامپیوتر

کاغذ کامپیوتر


کاغذ کامپیوتر کاغذ کامپیوتر در سراسر کشور ...
نصب و ارتقا انواع نرم افزار کامپیوتری برای چاپخانه ها

نصب و ارتقا انواع نرم افزار کامپیوتری برای چاپخانه ها


امداد کامپیوتر حمید نصب ویندوز، نصب و ...
لحظه تحویل سال 1395 هجری شمسی

لحظه تحویل سال 1395 هجری شمسی


لحظه تحویل سال 1395 هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری ...
فروش موبایل کامپیوتر هانی ول 6000

فروش موبایل کامپیوتر هانی ول 6000


دستگاه جمع آوری اطلاعات Data Collection Honeywell Dolphin6000 ساخت ...
فروش ویژه تابلوهای روان LED کامپیوتری

فروش ویژه تابلوهای روان LED کامپیوتری


فروش ویژه تابلو هفروش ویژه تابلوهای روان LED کامپیوتری با ...
متخصصین بازاریابی صنعتی و تبلیغات

متخصصین بازاریابی صنعتی و تبلیغات


متخصصین بازاریابی صنعتی و تبلیغات ...
شبرنگ شب نما
اپسون

دنیای چاپ بنر
طراحی وب سایت : دیاسافت
قدرت گرفته از DiasoftCMS 3.1 2015