فروشگاه تخصصی چاپ و تبلیغات
Avatar   خوش آمدید کاربرمهمان
ورود | ثبت نام
امروز : پنجشنبه 22 آذر 1397
 
وب سایت تخصصی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات
گیفتو
آلتون پرتو
راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

راه کارهایی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی بر اساس ارسال پیام های کوتاه روی گوشی های موبایل مشتریان است. باید بدانیم طبق پیش بینی ها تا سال 2020، 90 درصد مردم جهان گوشی ...


» 11 نکته طلایی برای ایمیل مارکتینگ موفق

» مدل‌ AIDAS در تبلیغات چیست؟

» جدید ترین و زیبا ترین فونت های فارسی

ساخت تیزر تبلیغاتی
مقالات تخصصی تبلیغات و چاپ
چاپ نقش الماس
دنیای چاپ
نوین تاک
  مقالات آموزشی
آنچه درباره بسته بندی باید دانست؟
آشنایی با اصول بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی – بخش اول
هماهنگ بودن بازاریابی با فرهنگ بازار اهمیت بسیاری دارد
روش‌های استفاده از زبان بدن برای افزایش درآمد – بخش دوم و پایانی
لتر پرس چیست؟
ایده تبلیغاتی درخشان سامسونگ
تاثیر رنگ در بسته بندی را جدی بگیرید
بالا بردن تیراژ چاپ با جلوگیری از استپ های ماشین چاپ
همه چیز درباره UV LED
اصطلاحات رایج تبلیغات / قسمت اول
شاتر و کارایی آن
مشاور فرهنگی روحانی: دولت جدید، آزادی مسئولان مطبوعات را افزایش می‌دهد
بنر تبلیغاتی فروشگاه دبنهامز چه ویژگی منحصربه فردی دارد؟
نکاتی درباره بازاریابی چاپی
نقش مهم بازاریابی مستقیم در برقراری ارتباط با مخاطبان
بهره برداری از فاز اول بزرگ ترین مجتمع چاپ و بسته بندی در استان خراسان جنوبی
ابر چاپگر کوچولو
بسته بندی هوشمند راهی بازار می شود
«فلکسوگرافی از طراحی تا چاپ» در یک کتاب
نکاتی حیاتی برای تولید خبرنامه الکترونیکی
روش هایی برای ماندگاری در ذهن مشتریان
بازاریابی یعنی روانشناسی؛ این جمله را فراموش نکنید
شماره گذاری هولوگرام
طراحی بسته‌بندیهای جدید برای صنایع دستی دریایی
نقش استراتژی دیجیتال در رونق کسب و کار
مرکب‌های کاتالیتیک
کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان خراسان شمالی
اطلاعاتی درباره رشته چاپ در دانشگاه
کنترل خط و متن قبل از ارسال به چاپخانه
نکاتی در مورد استفاده هنرمندانه از فرصت فروش در ماه رمضان
 صفحه نخست / هنر بسته بندی



 
هنر بسته بندی

هنر بسته بندی



تحریک دید یک مشتری یکی از اهدافی است که هنر بسته بندی دنبال می کند . درست است که در اغلب موارد بسته بندی ها دید درستی از محصول را نمی توانند به مشتری ارایه دهند اما می توانند احساسات آنها را تحریک نموده و به راحتی با خریداران ارتباط برقرار نمایند.

وجود خلاقیت به عنوان یکی از شاخصه های اصلی بسته بندی از عوامل مهم تاثیر گذاری محصول به شمار می آید . طراحی گرافیکی بسته های محصولات بی شک یکی از مهم ترین و مشکل ترین گرایش های گرافیک به شمار می آید و دلیلش هم کاملا مشخص است.

نوع کار خروجی شما در معرض دید و قضاوت هزاران مصرف کننده و یا کارشناس شرکت تولید کننده قرار خواهد گرفت و ظرافت طرح شما و منحصر به فرد بودن آن بسته به نوع موضوع تبلیغ تنها چیزی است که چشم آنها را نوازش خواهد داد.

امروزه به هر کالایی که نگاه می کنید نمای خاصی از نمایش درآن رده را مشاهده می کنید . از آنجایی که بیشتر مردم در انتخاب نوع کالای خود به دلیل رقابت سخت شرکت های تولید کننده در نوعی سردرگمی نسبی به سر می برند و توان ارزیابی محصولات در زمینه هایی مانند لوازم شوینده ، آرایشی ، غذایی و … به دلیل هم سطح بودن شرکت های تولید کننده ی اصلی و یا خود ماهیت محصول را دارا نیستند . اینجاست که یک ایده ای نو برای نمایش محصول شرکت خاصی گوی سبقت را از دیگران برده و در بازه ی زمانی مشخصی منجر به سود هنگفت از فروش محصول مورد نظر برای آن شرکت خواهد شد.

غیر از مواردی که بیان شد مولفه هایی چون مقاوم بودن بسته بندی ، بسته به نوع کالای هدف نیز به ارجعیت یک بسته بندی تجاری کمک شایانی خواهد کرد . به همین علت در کنار متخصصین گرافیک حتماً باید از افراد آگاه به این امور هم استفاده کافی صورت بپذیرد . هر تولیدی بسته به حمایت خود رنگ خاص خود را می طلبد و طراح می بایست با دانش و اطلاع کافی دست به انتخاب رنگ بزند.

طراحی بسته بندی یکی از مهم ترین زیر شاخه های هنر تبلیغات است و نمایش ارزنده ای را در جریان اقتصادی جوامع بازی می کند . باید تاکید شود که صادرات کالا ها بیش از آنکه به کیفیت محصول وابسته باشد در گروه طراحی خوب بسته بندی و مورد پسند خریدار است . طراحی لوگوی مناسب و متناسب با موضوع تولیدات بر اساس معیار های بین المللی و عاری از هرگونه کپی برداری ، نهایت استفاده از واژه ی (نوآوری) استفاده از فونت های خاص به گونه ای که ماهیت زمانی و ملیتی محصول را مشخص کند ، آشنایی به تاریخچه ی محصول و از همه مهم تر هنر تبلیغات با آن معیارهای علمی اش (دانش تبلیغات ) از مهم ترین مولفه هایی هستند که باید به آنها توجه ویژه شود و نهایتاً تولید این تبلیغ باید بهتربن پیام در موضوع کالا را به ذهن مخاطب القا کند.

در واقع قرار است این پیام به شکلی در ذهن مصرف کننده بنشیند که ملکه ذهن او شده و برای صاحب کالا بابت هر ریالی که می پردازد بازده ی مناسبی داشته باشد . شک نکنید در دنیا آژانس های تبلیغاتی موفق را یک تیم تشکیل می دهد که متشکل از کارگران هنری است که به گرافیست می گوید چه کاری باید انجام دهد و ایده ی کلی را نیز او می دهد و همچنین به کار گرافیست برای آنکه از محدوده ی خواسته شده خارج نشود ، نظارت می کند . در هر صورت یک کار گروهی و ترکیبی از هنر گرافیک و هنر بسته بندی به همراه معیارهایی که بیان شد نتیجه ای جز ارتقای محصول طراح و کارفرما را نخواهد داشت . حال انتخاب با شماست.

در بسته بندی برخی محصولات ایده ی طراحی و مفهوم مورد نظر او قابل توجه است . در برخی به قدری سادگی وجود دارد که توجه شما تنها به برند جلب می شود و در برخی با استفاده از ترکیب رنگ و تلاش بزای جلب توجه بیننده ، زیبایی کار دو چندان شده است . درست است که در انتخاب نوع طراحی دید طراح کاملاً دخیل است اما باید قبل از انتخاب هر فرم و قالب خاصی به مخاطب ، مفهوم تبلیغ کالای مورد نظر مورد توجه باشد.

منبع خبر: بزرگترین مرکز اطلاعات چاپ و بسته بندی

تاریخ درج خبر:13 اردیبهشت 93



بازدیدها : 2621



نظرات کاربران

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است


ارسال نظر در مورد این مطلب:

نام شما : *
آدرس ایمیل : *
شماره تماس :
متن نظر : *
تشخیص امنیتی :
 


شبرنگ شب نما
اپسون

دنیای چاپ بنر
طراحی وب سایت : دیاسافت
قدرت گرفته از DiasoftCMS 3.1 2015