استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا به برنامهریزی، توسعه، و مدیریت محتواهای نوشتهشده در رسانههای اجتماعی اشاره دارد. این اصطلاح از اواخر دهه 1990 به طور خاص در توسعه وبها رایج است. اما سوال اصلی اینجا این است: طراحی استراتژی محتوا چه مراحلی را شامل میشود؟
در ابتدا، شما باید یک تجزیه و تحلیل جامع از مطالب خود داشته باشید، که شامل مواردی نظیر:
– عناوین و توضیحات محتوا
– طول محتوا
– پیوندها
– سهام اجتماعی
– دادههایی برای ایجاد یک صفحه گسترده که حاوی تمام URLها باشد.
در مرحله بعد، زمان ارزیابی سودمندی محتوا است. شما به دنبال معیارهایی میگردید که شامل:
– وجود بسیاری از لینکهای ورودی برای محتوای شما
– رتبهبندی موتور جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با محتوا
– تأثیر گذاری محتوا در صورت گسترده به اشتراکگذاری
ارزیابیهای انجام شده به شما میگوید کدام قسمت از محتوا بسیار مؤثر است و نیازی به تغییر ندارد، کدامها نیاز به بهبود دارند، و کدامها باید حذف یا جایگزین شوند.
در نهایت، شناسایی ضعفهای محتوا را انجام دهید. اقداماتی که میتوانید برای برطرف کردن نقاط ضعف محتوا انجام دهید، شامل:
– استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما
– پاسخ به سوالات مخاطبان در محتوایتان
– بهبود محتوا برای هدف قرار دادن پاسخ به سوالات خاص در موتورهای جستجو
از انواع ابزارها برای تجزیه و تحلیل نقاط ضعف محتوا استفاده کنید.
استفاده از بهترین کانالهای محتوا نیز امری حیاتی است. در این فرآیند، تمرکز بر بهترین کانالها و درک از آنچه که موفقیت آوردهاند، به جای تلاش در همه راهها، توصیه میشود.
برای اطمینان کامل، تحلیلگر وب شوید. در Google Analytics به بخش “کسب” و “اجتماعی” بروید تا شبکههای اجتماعی اصلی که محتوای شما در آن به اشتراک گذاشته شده است را ببینید. از ابزارهایی نظیر Buzzsumo نیز برای یافتن اطلاعات مشابه استفاده کنید. از اطلاعات حاصل شده میتوانید تصمیم بگیرید کدام هدف را انتخاب کنید تا تعامل رسانههای اجتماعی را اندازهگیری کنید و محتوای خود را به اشتراک بگذارید.
نویسنده: احسان تاکی
منبع : فتوموتواستدیو
مقالات آموزشی
- نکته های مهم گوگل مارکتینگ 2024آبان 7, 1403
- کاربردهای سئو: از بهینهسازی تا افزایش ترافیک وبسایتآبان 7, 1403
- فرنچایز مارکتینگ: کلید موفقیت در دنیای کسب و کارآبان 7, 1403
- چگونه با ارتقا کلیدواژهها از رقبا در بازاریابی پیشی بگیریم؟آبان 6, 1403
- با برندهای بزرگ چگونه همکاری کنیم ؟مرداد 18, 1403
- هوش مصنوعی و شبکههای اجتماعی: تجزیه و تحلیل تأثیرات و چالشهامرداد 14, 1403
- تاثیر جایزه دادن به مشتریان و افزایش فروشمرداد 14, 1403
- بهینهسازی پروفایل گوگل بیزینسمرداد 14, 1403
اخبار و مقالات
- آموزش چاپ (83)
- اخبار صنعت چاپ (10)
- اخبار نمایشگاه (9)
- اخبار و مقالات (1)
- بانک اطلاعات (6)
- تبلیغات و برندینگ (56)
- دسته بندی نشده (2)
- لیست قیمت (4)
- معرفی ماشین آلات (15)
- مقالات آموزشی (40)
- مقالات بسته بندی (6)