دیوید مکنزی اگیلوی، پدر تبلیغات مدرن کیست؟

دیوید مکنزی اگیلوی، پدر تبلیغات مدرن کیست؟

دیوید مکنزی اگیلوی، متولد ۲۳ ژوئن ۱۹۱۱ در اسکاتلند، یک مدیر تبلیغاتی و نویسنده اسکاتلندی است که به عنوان پدر تبلیغات مدرن شناخته می‌شود.

او یکی از پیشگامان صنعت تبلیغات بود و با نوآوری‌های خود در این زمینه تأثیر ماندگاری گذاشت.

معروف ترین کتاب های دیوید مکنزی اگیلوی عبارتند از:

  • اعترافات یک تبلیغاتچی (Confessions of an Advertising Man)
  • استراتژی تبلیغات (Ogilvy on Advertising)
  • تاکتیک های تبلیغات (Ogilvy on Marketing)

افتخارات دیوید مکنزی اگیلوی عبارتند از:

  • انتخاب به عنوان “جادوگر تبلیغات” توسط مجله تایم در سال ۱۹۶۲
  • انتخاب به عنوان چهره برتر تبلیغات در ایالات متحده در سال ۱۹۷۷
  • دریافت جایزه ملی طلایی انجمن تبلیغات آمریکا در سال ۱۹۸۰
  • دریافت جایزه کارل فون لیبنیتز از آکادمی هنرهای آلمان در سال ۱۹۹۳

اگیلوی در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد، اما تحصیلات خود را به اتمام نرساند. پس از ترک دانشگاه، به عنوان فروشنده اجاق گاز و سپس به عنوان نویسنده تبلیغات کار کرد. در سال ۱۹۴۸، او آژانس تبلیغاتی اگیلوی و ماثر را تاسیس کرد که به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی در جهان تبدیل شد.

اگیلوی به دلیل نوآوری‌هایش در تبلیغات شناخته شده است. او یکی از اولین کسانی بود که از تحقیقات بازار برای توسعه کمپین‌های تبلیغاتی موثر استفاده کرد. او همچنین از نگارش قوی و طنز برای جذب توجه مخاطبان استفاده می‌کرد.

اگیلوی در طول زندگی خود جوایز و افتخارات متعددی دریافت کرد. او در سال ۱۹۶۲ توسط مجله تایم به عنوان “جادوگر تبلیغات” معرفی شد. او همچنین در سال ۱۹۷۷ به عنوان چهره برتر تبلیغات در ایالات متحده انتخاب شد.

اگیلوی در ۲۱ ژوئیه ۱۹۹۹ درگذشت. او تأثیر ماندگاری بر صنعت تبلیغات گذاشت و به عنوان پدر تبلیغات مدرن شناخته می‌شود.

جملات معروف دیوید مکنزی اگیلوی:

  • «تبلیغات باید خلاقانه و به یاد ماندنی باشد.»
  • «تبلیغات باید بر اساس تحقیقات بازار باشد.»
  • «تبلیغات باید بر نیازهای مشتری تمرکز کند.»

بلند پرواز باش ولی!

بلند پرواز باش ولی!

باید بلندپرواز باشید، ولی اجازه ندهید در برخوردتان با اطرافیان، جاه‌طلبی نمود پیدا کند و حس ناخوشایندی را برانگیزد، چون تحریک می‌شوند در مقابلتان قد علم کنند و کمر همت به نابودی‌تان ببندند.

مته روی خشخاش نذارید!

مته روی خشخاش نذارید!

در گفتگوهای روزمره‌ای که با مشتریان و همکارانتان دارید، فقط روی اصول تکیه کنید و مته روی خشخاش نگذارید. وقتی بارها در صورت بروز اختلاف‌نظر روی مسئله‌ای پیش‌پاافتاده و کم‌ارزش کوتاه آمده باشید، به‌راحتی می‌توانید در مواردی که برایتان حائز اهمیت است، روی حرف خودتان بایستید و به نتیجه دلخواه برسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین آگهی ها

بالا