محدودیت های چاپ روی شیشه با چاپ مستقیم

محدودیت های چاپ روی شیشه با چاپ مستقیم

محدودیت های چاپ روی شیشه با چاپ مستقیم یووی (فلت بد)

چاپ مستقیم یووی (فلت بد) یک روش چاپ مدرن و پیشرفته است که برای چاپ روی سطوح مختلف از جمله شیشه استفاده می شود. این روش چاپ امکان ایجاد طرح های متنوع و جذاب روی شیشه را فراهم می کند و می تواند در کاربردهای مختلفی مانند تزئینات داخلی، تبلیغات، هنر و صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، چاپ روی شیشه با چاپ مستقیم یووی (فلت بد) دارای برخی محدودیت ها نیز می باشد. در ادامه به بررسی این محدودیت ها می پردازیم:

محدودیت های سایز شیشه

سینی دستگاه های فلت بد در سایزهای مختلفی موجود هستند که همین امر محدودیت هایی را برای چاپخانه ها ایجاد می کند. دستگاه های فلت بد وارد شده به ایران در سایزهای مختلفی از ۳۰۴۵ سانتی متر تا ۲۰۰۳۰۰ سانتی متر موجود می باشند. طبیعتا بزرگترین سایز چاپ روی شیشه نیز نمی تواند بیشتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر باشد.

بنابراین، تمام شیشه های کوچکتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر می توانند به راحتی مورد چاپ قرار بگیرند. اما برای چاپ روی شیشه های بزرگتر از این سایز، باید از دستگاه های فلت بد با سینی های بزرگتر استفاده شود.

محدودیت های ارتفاع (ضخامت) شیشه

دستگاه های چاپ مستقیم معمولا تا ارتفاع ۱۳ سانتی متر قابلیت چاپ را دارند. شیشه های موجود در بازار ایران هم البته بسته به نوع جنس و کارخانه تولید کننده آن در ضخامت های ۲ تا ۲۰ میلی متر موجود می باشند.

با توجه به حداکثر ضخامت شیشه که ۲۰ میلی متر اعلام شد، پس محدودیتی در چاپ روی انواع شیشه از لحاظ ضخامت وجود ندارد.

اما در شیشه های سایز بزرگ که در ضخامت های بالا قصد چاپ دارید، باید استقامت سینی دستگاه فلت را بررسی نمائید.

دلیل عدم تمایل چاپخانه ها به چاپ روی شیشه های ضخیم

چاپ شیشه در ضخامت های بالا و نامتعارف برای برخی دستگاه ها بسیار خطرناک می باشد و باعث آسیب های بسیار جدی به هدهای دستگاه می شود. از این رو هستند چاپخانه هایی که تمایلی به چاپ روی شیشه های با ضخامت غیر معمول را ندارند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین آگهی ها

بالا