هرم محتوایی در بازاریابی چیست؟
هرم محتوایی (Content Funnel) در بازاریابی یک مفهوم استراتژیک است که برای جذب و تبدیل مخاطبان به مشتریان در طول زمان استفاده میشود.
این هرم به صورت مراحل مختلفی طراحی میشود، هر کدام از این مراحل بر روی نیازها و اهداف خاص مخاطبان تمرکز دارند. معمولاً هرم محتوایی از چند مرحله اصلی تشکیل شده است که به ترتیب عبارتند از:
1. لایه آگاهی (Awareness):
– هدف:
– جلب توجه مخاطبان جدید به کسب و کار.
– محتوا:
– مقالات تخصصی، ویدئوهای آموزشی، ایجاد محتواهای جذاب و توجیهی.
2. لایه آشنایی (Familiarity):
– هدف:
– ایجاد ارتباط و آشنایی بیشتر با مخاطبان.
– محتوا:
– مطالب تخصصی با تاکید بر شناخت برند، مصاحبهها، ویدئوهای ارتباطی.
3. لایه نقد (Consideration):
-هدف:
– تشویق مخاطبان به بررسی محصولات و خدمات.
– محتوا:
– محتواهای مقایسهای، نقدها و بررسیها، ویدئوهای محصولات.
4. لایه تبدیل (Conversion):
– هدف:
– تشویق به اقدام و تبدیل مخاطبان به مشتریان.
– محتوا:
– کد تخفیف و پیشنهادات ویژه، محتواهای راهنمای خرید.
5. لایه انگیزه (Retention):
– هدف:
– حفظ وفاداری مشتریان و ارتقاء تجربه آنها.
– محتوا:
– خبرنامهها و بهروزرسانیها، محتواهای آموزشی برای بهبود استفاده از محصولات.
6. لایه ماندگاری (Advocacy):
– هدف:
– تبدیل مشتریان به منتقدان و معرفی کنندگان برند.
– محتوا:
– دعوت به شرکت در برنامههای انگیزشی، محتواهای شگفتانگیز بر اساس تجربیات مشتریان.
نویسنده: احسان تاکی
منبع : فتوموتواستدیو
مقالات آموزشی
بازاریابی چاپی چیست؟
بهمن 30, 1402بازاریابی چیست؟
بهمن 30, 1402روش ثبت پیج اینستاگرام در گوگل
بهمن 24, 1402فضاهایی که حتما باید برای غرفه نمایشگاهی در نظر گرفت
بهمن 17, 1402نکاتی درباره طراحی غرفه نمایشگاهی
بهمن 17, 1402برای شرکت در نمایشگاه های تخصصی از کجا شروع کنیم ؟
بهمن 17, 1402تاثیرگذاری تبلیغات اینفلوئنسری در شبکههای اجتماعی
بهمن 15, 1402فرق سلبریتی با اینفلوئنسر چیه؟
بهمن 15, 1402
اخبار و مقالات
- آموزش چاپ (74)
- اخبار صنعت چاپ (10)
- اخبار نمایشگاه (9)
- اخبار و مقالات (1)
- بانک اطلاعات (6)
- تبلیغات و برندینگ (27)
- دسته بندی نشده (2)
- لیست قیمت (4)
- معرفی ماشین آلات (15)
- مقالات آموزشی (39)
- مقالات بسته بندی (6)