هوای فشرده در چاپخانه چه نقشی دارد ؟

هوای فشرده در چاپخانه چه نقشی دارد ؟

هم هوای فشرده کم فشار و هم پرفشار و همچنین یک سیستم وکیوم (مکش) در اغلب ماشین آلات چاپ موردنیاز است. به طور معمول کمپرسورها، دمنده ها و پمپ های باد همراه ماشین چاپ خریداری می شوند. این مجموعه از تجهیزات جانبی همراه ماشین، اغلب با تولید سروصدا و گرمای زیاد همراه اند.

بیشتر ماشین آلات جدید، این تجهیزات جانبی را داخل یک کابینت مجزا در سمت پشت ماشین یعنی چرخ دنده ها قرار داده اند. در غیر این صورت آنها را در زیر رکاب پشت ماشین یعنی سمت چرخ دنده ها گذارده اند که متاسفانه دسترسی به تعمیرات و سرکشی کمپرسورها در آن قسمت محدود بوده و سریع تر کثیف می شوند. (اغلب به خاطر نشستن پودر خشک کن بر روی آنها) قرار دادن کمپرسورها در فضایی دورتر از ماشین چاپ، موجب جلوگیری از سروصدا و گرما در سالن چاپ شده و باعث محافظت آنها در مقابل گردوغبار پودر خشک کن و ذرات آشغال محیط می شود، در ضمن امکان دسترسی آسان برای تمیز کردن و سرکشی دورهای آنها را فراهم می آورد.

 تعبیه یک اتاق مجزا به عنوان اتاق کمپرسور در مجاورت دیوار خارجی سالن چاپ یا در محلی مثل نیم طبقه نزدیک ماشین چاپ می تواند مکان ایده آلی برای انتقال و نصب کمپرسورها، دمناره ها و پمپ های باد باشد. استفاده از یک قفسه مقاوم با چندطبقه و پدهای ضربه گیر برای قرار گرفتن دستگاه ها می توانا۔ راه حل مناسب تری نسبت به قرار گرفتن آنها در سطح وسیعی روی کف اتاق باشد.

تهویه هوای خشک و خنک در داخل اتاق بسیار ضروری است. قطر لوله های واسط و حداکثر فاصله بین تجهیزات فوق و ماشین چاپ در کاتالوگ های فنی دستگاه ها توسط کارخانه تولید کننده ماشین چاپ ذکر می شود. در صورت قرار گرفتن در فاصله دورتر، باید توسط کارخانه تولید کننده، ماشین چاپ از لوله های قطورتر یا دستگاه های قوی تر استفاده جست تا افت فشار در طول مسیر در محدوده قابل قبول باشد.

در چاپخانه های با تعداد ماشین بیشتر جهت تغذیه هوای فشرده می توان از اتاق کمپرسور مرکزی استفاده جست. هوای موردنیاز باید فیلتر شده، تمیز، خشک و کمی آغشته به روغن باشد. نصب سیستم های خشک کن (رطوبت گیر) هوا برای هر ماشین چاپ به طور جداگانه پیشنهاد می شود. تعبیه یک انشعاب هوای فشرده (تفنگ باد) در قسمت تحویل ماشین چاپ برای تمیز کاری دوره ای ماشین بسیار ضروری است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین آگهی ها

بالا