پیشرفت در صنعت بسته بندی نیاز رقابت در بازارهای جهانی
رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی گلها معتقد است که صنایع غذایی کشور برای حضور موفق در بازارهای جهانی و رقابت با برندهای بزرگ ناگزیر به رشد و پیشرفت در صنعت بسته بندی مطابق با استانداردهای جهانی است و باید توسعه فناورانه بسته بندی در دستور کار جدی تمامی برندها قرار گیرد.
دکتر مهدی کریمی تفرشی؛ رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی گلها در یادداشتی درباره اهمیت پیشرفت در صنعت بسته بندی و ورود به رقابت در بازارهای جهانی نوشت: بسته بندی یکی از مولفه های مهم برای صادرات محصول محسوب می شود. سرمایه گذاری هر چه بیشتر در صنعت بسته بندی و بهبود بسته بندی کالاها مطابق با آخرین دستاوردهای روز دنیا به ویژه در جهت بهبود و گسترش صادرات می تواند از عوامل تأثیر گذار در رشد صنعت و تولید کشور باشد.
توسعه صادرات با پیشرفت در صنعت بسته بندی
در حال حاضر بسته بندی مواد غذایی ایران برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی ضعیف است. بسیاری از واحدهای تولیدی با تجهیزات فرسوده و قدیمی فعالیت می کنند. به عنوان مثال زعفران ایرانی به صورت فله ای به اسپانیا صادر و در این کشور با بسته بندی مناسب و با نام اسپانیا وارد بازارهای جهانی می شود.
باید بپذیریم که صنایع غذایی ایران برای حضور و جایگاه مناسب در بازارهای بین المللی نیاز مبرم به استفاده از تکنولوژی روز دنیا و ارتقای سطح کیفیت و بسته بندی و بهره گیری از تجهیزات مدرن و به روز دارد و این مهم قطعاً نیاز به تزریق نقدینگی مناسب به این بخش دارد.
بسته بندی ما هنوز به خودکفایی کامل نرسیده و ما چاره ای جز واردات بسیاری از مواد اولیه بسته بندی خود نداریم. تمام این موارد قطعاً متأثر از نوسانات نرخ ارز خواهد بود و افزایش نرخ ارز به شدت تولیدکنندگان را تحت فشار قرار می دهد.
متاسفانه در دوره تحریم دستگاه های بسته بندی چینی وارد کشور شد که طول عمر کم و کیفیت پایین داشتند و به زودی مستهلک می شوند. اگر تولیدکنندگان داخلی برخی دستگاه های بسته بندی نوین را مونتاژ یا تولید کنند
هزینه های تولید صنعت به شدت کاهش می یابد. به علاوه در صورت حمایت بانک ها، صنعت غذای ایران با بکارگیری دستگاه ها و فناوری نوین در بسته بندی، توان بیشتری در رقابت با کشورهای اروپایی و آمریکایی خواهد داشت.
با رشد و گسترش وسایل ارتباط جمعی و افزایش ارتباط مردم با اقصی نقاط جهان نیاز و توقع افراد جامعه از یک محصول با بسته بندی جذاب و مطلوب و با کیفیت افزایش یافته است.
قطعا صنایع غذایی کشور برای حضور موفق در بازارهای جهانی و رقابت با برندهای بزرگ ناگزیر به رشد و پیشرفت در صنعت بسته بندی مطابق با استانداردهای جهانی است و باید توسعه فناورانه بسته بندی در دستور کار جدی تمامی برندها قرار گیرد.
ضمن اینکه بازار رقابتی داخل نیز تولیدکنندگان را ترغیب به رشد و نوآوری در بسته بندی می کند و این به نوعی احترام به خواست و رشد دانش و کیفیت زندگی مردم است.
مقالات آموزشی
بازاریابی چاپی چیست؟
بهمن 30, 1402بازاریابی چیست؟
بهمن 30, 1402روش ثبت پیج اینستاگرام در گوگل
بهمن 24, 1402فضاهایی که حتما باید برای غرفه نمایشگاهی در نظر گرفت
بهمن 17, 1402نکاتی درباره طراحی غرفه نمایشگاهی
بهمن 17, 1402برای شرکت در نمایشگاه های تخصصی از کجا شروع کنیم ؟
بهمن 17, 1402تاثیرگذاری تبلیغات اینفلوئنسری در شبکههای اجتماعی
بهمن 15, 1402فرق سلبریتی با اینفلوئنسر چیه؟
بهمن 15, 1402
اخبار و مقالات
- آموزش چاپ (74)
- اخبار صنعت چاپ (10)
- اخبار نمایشگاه (9)
- اخبار و مقالات (1)
- بانک اطلاعات (6)
- تبلیغات و برندینگ (27)
- دسته بندی نشده (2)
- لیست قیمت (4)
- معرفی ماشین آلات (15)
- مقالات آموزشی (39)
- مقالات بسته بندی (6)