کنترل عوامل محیطی چاپخانه

کنترل عوامل محیطی چاپخانه

باید دما و رطوبت نسبی در کل ایام سال به دقت کنترل و تنظیم شود. دمای محیط در سالن چاپ بین ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتی گراد با تلورانس ۱+ درجه و رطوبت نسبی آن ۴۵% الى ۵۰% با تلورانس %۵+ تعیین شده است.

به طور معمول برای سالن چاپ، نصب یک سیستم هواساز (HVAC) مجزای از سایر بخش ها توصیه می شود. همچنین نصب یک ثبات حداقل و حداکثر دما و رطوبت نسبی در محل می تواند کنترل هفتگی یا حتی روزانه را امکان پذیر کند. ثبت کتبی در جداول و نمودار جداگانه می تواند در مواردی جهت پیگیری ایرادهای چاپی کاربرد موثری داشته باشد.

سیستم گردش هوا و میزان تهویه هوای تازه در کارگاه ها باید مطابق با استانداردهای موجود محاسبه و اجرا شود. چنانچه در محلول چاپ میزان الكل بیش از ۱۵% باشد، میزان ترکیب هوای ناشی از مکش هوای تازه باید بیشتر شود تا بوی الکل از محیط خارج شود. اندازه و محل دریچه های دهش تهویه هوا باید به گونه ای محاسبه و قرار گرفته باشد که از برخورد مستقیم جریان هوا با سرعت بالا به محلول آب واحدهای چاپ افست که موجب تسریع در تبخیر آن خواهد شد، ممانعت شود.

هوای تهویه شده باید تمیز و عاری از ذرات گرد و غبار باشد. فیلترهای واحد هواساز باید به طور مرتب تمیز یا تعویض شوند، چراکه گردش هوا موجب جذب مقادیر قابل توجهی از پودر چاپ معلق در هوا و ذرات غبار کاغذ و مقوا به فیلترها خواهد شد. توصیه می شود که در نزدیکی واحد پودر پاش یک واحد مجزا جهت گردش هوا و جذب پودر چاپ نصب شود.

این سیستم های تمیز کننده هوا اغلب ذرات معلق پودر را با مکش هوا در بالای قسمت تحویل ماشین و برگشت هوای تمیز با رطوبت و دمای مناسب به سالن چاپ ، در یک سیکل بسته به گردش در می آورند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین آگهی ها

بالا