راهنمای جامع عکاسی تبلیغاتی از محصولات با دوربین گوشی هوشمند

راهنمای جامع عکاسی تبلیغاتی از محصولات با دوربین گوشی هوشمند

راه اندازی کسب و کار آنلاین یکی از ساده‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. کافی است اکانتتان در اینستاگرام یا یک پلتفرم مشهور دیگر را راه اندازی کرده و بعد آن را با محصولات دلخواه پر کنید. البته به شرط اینکه عکس و فیلم جذابی به عنوان عکاسی تبلیغاتی هم از محصولاتتان گرفته باشید! مردم وقتی پای خرید وسط باشد، بیشتر از اینکه با عقل و منطق رفتار کنند، به چشم‌شان اعتماد خواهند کرد. به همین دلیل هر محصولی که علاوه بر کیفیت، طراحی زیبایی هم داشته باشد، فورا مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد.

اهمیت عکاسی تبلیغاتی

گاهی اوقات یک برند محصول زیبایی دارد، اما به خاطر عکاسی بد از آن در بازار هیچ فروشی نمی‌کند. اینطور وقت‌ها آدم قدر یک عکاس حرفه‌ای برای عکاسی تبلیغاتی را خواهد دانست. معتقدیم بدون عکس‌های زیبا و دقیق از محصولات هیچ برندی نمی‌تواند فروش آنلاین داشته باشد. البته این به معنای ضرورت استفاده از دوربین‌های چند میلیونی یا همکاری با عکاس‌های خبره نیست؛ چراکه هر کدام از این گزینه‌ها کلی خرج روی دستتان می‌گذارد. در عوض بهتر است کمی کارتان را کم هزینه‌تر جلو ببرید.

عکاسی حرفه‌ای با گوشی‌های هوشمند

اگر همین حالا به شما بگوییم می‌توانید با گوشی دم دست‌تان عکس‌هایی حیرت‌انگیز از محصولات برند بگیرید، چه نظری خواهید داشت؟ بی‌شک خیلی‌ها با خنده‌ای مصنوعی از کنار این ایده عبور خواهند کرد. خب مگر می‌شود با دست خالی و فقط یک گوشی ساده عکس‌هایی با کیفیت از محصولات گرفت؟ جواب ما به این سوال یک «بله» قرص و محکم است؛ چراکه با پیشرفت تکنولوژی وضعیت دوربین گوشی‌های هوشمند دست کمی از دوربین‌های حرفه‌ای ندارد و می‌توانید عکاسی تبلیغاتی انجام دهید!

مراحل عکاسی تبلیغاتی با گوشی‌های هوشمند

مرحله اول: انتخاب اتاقی با نور مناسب

شما هر دوربینی که داشته باشید، باید با استفاده از نور خوب از آن کار بکشید. وگرنه حتی حرفه‌ای‌ترین افراد در کار با فوتوشاپ هم نمی‌توانند به دادتان برسند. این نکته‌ای است که معمولا عکاس‌های آماتور خیلی بدان گوش نمی‌دهند؛ چراکه برای آنها فتوشاپ یا به طور کلی ابزارهای ادیت عکس حکم برگ برنده را دارند. اگر شما هم اینطور فکر می‌کنید، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه کارتان داشته باشید؛ چراکه عکسی که با نور بد انداخته شود، هیچ وقت درست بشو نیست.

توصیه ما برای عکاسی تبلیغاتی انتخاب اتاقی است که یک پنجره بزرگ داشته باشد. این پنجره به شما برای تامین نور کافی کمک خواهد کرد. البته اگر نور مستقیم شدید در دسترس دارید، بد نیست با یک پارچه یا پرده نور را کمی ملایم‌تر کنید؛ چراکه نور شدید هم مثل نور کم دردسرساز می‌شود.

مرحله دوم: انتخاب اسمارت‌فون

بازار اسمارت‌فون‌ها در طول سال‌های اخیر تحول بی‌نظیری به خود دیده است. خیلی از کارآفرینان دنبال گوشی‌های خیلی گران قیمت نیستند. خب در این صورت این بخش از مقاله ما کاملا با ذهنیت شما سازگاری دارد. یادتان باشد، شما دنبال یک گوشی با دوربین مناسب هستید و بقیه جزئیات نباید خیلی برای‌تان مهم باشد. پس سخت‌گیری‌های بی‌خودی را کنار گذاشته و فقط روی دوربین متمرکز شوید.

این روزها اغلب سایت‌های خرده‌فروشی دسته‌بندی‌های مفیدی برای پیدا کردن بهترین گوشی دلخواه دارند. شما در این بخش باید دوربین را به عنوان اولویت اصلی‌تان انتخاب کنید. اینطوری دسته‌بندی گوشی‌ها براساس میزان کیفیت دوربین‌شان صورت می‌گیرد. به طوری که دیگر لازم نباشد از بین گزینه‌های بی‌نهایت متنوع و مختلف دست به انتخاب بزنید.

مرحله سوم: استفاده از تریپاد

تریپاد در واقع همان پایه نگهدارنده دوربین محسوب می‌شود که برای گوشی‌های هوشمند شخصی‌سازی شده است. اگر فکر کرده‌اید قرار است دوربین را با دست‌تان گرفته و آثار هنری خلق کنید و عکاسی تبلیغاتی انجام دهید، باید بگویم سخت در اشتباهید. در عوض شما باید کمی به خودتان سخت گرفته و کار را با صرف هزینه برای تریپاد جلو ببرید.

تریپاد از آن دست تجهیزاتی است که اصلا هزینه زیادی روی دست‌تان نمی‌گذارد. البته این روزها هر محصولی دارای انواع لوکس هم هست. با این حال ما ولخرجی در این یک مورد را اصلا صلاح نمی‌دانیم. همین که تریپاد شما به خوبی تنظیم شده و بتوانید با آن کار کنید، کافی خواهد بود. پس بی‌خودی پول‌تان را پای خرید چنین تجهیزاتی هدر ندهید.

مرحله چهارم: انتخاب پس‌زمینه

گاهی اوقات پس‌زمینه حتی اهمیتی بیشتر از خودِ سوژه عکاسی تبلیغاتی دارد. این نکته خیلی وقت‌ها مورد بی‌توجهی بازاریاب‌ها قرار می‌گیرد. البته از آنجایی که شما عکاس حرفه‌ای نیستید، این گناه بزرگی برای‌تان محسوب نمی‌شود. با این حال اصلا نباید به یک پس‌زمینه سفید یا تصادفی اکتفا کنید. مثلا فرض کنید قصد عکاسی تبلیغاتی از یک توپ فوتبال را دارید. بی‌شک پس‌زمینه‌ای مرتبط با ورزشگاه یا چمن خیلی بیشتر ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. بنابراین باید از چنین موضوعاتی برای طراحی پس‌زمینه استفاده کنید.

خبر خوش اینکه کلی سایت مختلف برای یافتن پس‌زمینه مناسب دم دست من و شما قرار دارد. کافی است جستجوی ساده‌ای در گوگل داشته باشید تا کلی سایت گوناگون جلوی پای‌تان سبز شود. بعد هم وضعیت‌تان کاملا روشن خواهد بود. کافی است از بین این همه سایت، آنهایی که سازگاری بهتری با سوژه اصلی عکس‌تان دارند، انتخاب کنید.

اگر قصد دارید پس‌زمینه را بعدا با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش به تصویر اصلی اضافه کنید، بد نیست به فکر استفاده از پرده سفید در پشت پرده باشید. اینطوری بعدا به راحتی امکان اضافه کردن پس‌زمینه دلخواه‌تان را خواهید داشت.

گام پنجم: اضافه کردن لنز

گاهی اوقات دوربین گوشی‌های هوشمند هر چقدر هم که کیفیت بالایی داشته باشد، باز هم نیاز به یک لنز تکمیلی احساس می‌شود. چنین لنزهایی به طور معمول کیفیت نهایی عکس را به طور حیرت‌انگیزی افزایش می‌دهند. درست به همین خاطر بد نیست به جای خرید یک دوربین حرفه‌ای و گران قیمت، به فکر استفاده از چنین دوربین‌هایی باشید. اینطوری بدون دردسر عکس‌هایی باکیفیت ثبت کرده و پول کمتری هم خرج می‌کنید.

معمولا لنزهای جانبی بیشتر برای گوشی‌های آیفون طراحی و معرفی می‌شود. با این حال اسمارت‌فون‌های اندرویدی نیز از این بازار بزرگ بی‌بهره نمانده‌اند. یادتان باشد، قبل از خرید یک لنز حتما آن را تست کنید. وگرنه شاید خریدی به درد نخور انجام دهید که حتی یک عکس هم با آن ثبت نکنید.

گام ششم: ادیت عکس‌ها

یکی از مهم‌ترین مراحل برای بازاریابی خوب ادیت عکس‌ها قبل از انتشارشان است. خیلی از کارآفرینان با عجله فراوان عکس‌هایی که با دوربین‌شان ثبت کرده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌کنند. شاید این عکس‌ها گه‌گاهی موفقیت نسبی برای شما به همراه داشته باشد، اما در حالت عادی بیشتر سوژه خنده کاربران می‌شود. خب مگر می‌شود بدون هیچ برنامه‌ای و همینطور بی‌هدف عکس‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و انتظار موفقیت هم داشت؟

وقتی صحبت از ادیت عکس‌ها می‌شود، ذهن همه فورا به سمت فوتوشاپ می‌رود. اگر شما هم فکر می‌کنید فوتوشاپ تنها ابزار در دسترس‌تان است، باید بگوییم سخت در اشتباهید. این روزها حتی کلی اپ مختلف هم برای ادیت عکس دم دست من و شما قرار دارد، پس بهانه‌تراشی را کنار گذاشته و همین امروز با یکی از اپ‌های موجود در بازار کارتان را شروع کنید.

یادتان نرود، شما قرار نیست عکس‌ها را به طور مصنوعی ادیت کنید. در عوض فقط کمی با تنظیمات نور و کیفیت رنگ‌ها بازی کنید. اینطوری هم عکس خوبی خواهید داشت، هم دیگر لازم نیست نگران مصنوعی بودن عکس‌ها باشید. راستش را بخواهید، کاربران در شبکه‌های اجتماعی اصلا استقبال خوبی از عکس‌های مصنوعی نخواهند کرد. پس بهتر است الکی وقت‌تان را با این مدل از ادیت عکس‌ها نگیرید.

سخن پایانی

عکاسی از محصولات کار ساده‌ای نیست. خیلی از عکاس‌ها به طور تخصصی در این زمینه فعالیت داشته و هزینه‌های سنگینی هم بابت تهیه تصاویر جذاب از محصولات دریافت می‌کنند. از آنجایی که همه کسب و کارها توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند، ما در این مقاله سراغ یک ایده جایگزین رفتیم. حالا شما مهارت و اطلاعات اولیه لازم برای عکاسی تبلیغاتی از محصولات با دوربین گوشی هوشمندتان را دارید. از اینجا به بعد کافی است که پشتکار به خرج دهید تا کارتان جلو برود.

امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با اصول عکاسی از محصولات با موبایل کرده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین آگهی ها

بالا